diderot! Art i accions artístiques

Telèfon
+34 615 567 243
Correu-e
box@diderot.info
ca
es

BETA

diderot! Art i accions artístiques

Georges BRAQUE (Argenteuil, 1882 - París, 1963), vida, història, fets.

Artistes

Fitxa de Georges BRAQUE (Argenteuil, 1882 - París, 1963)

fotografia de Georges BRAQUE

dades bàsiques de Georges BRAQUE

Informació extesa de Georges BRAQUE

Biografia:



El pintor francès Georges Braque ha escrit, juntament amb Picasso, un dels capítols més significatius de la història de l'art modern: la invenció del cubisme.

Al començament, tot seguint la tradició familiar, va aprendre l'ofici de pintor-decorador de parets a Le Havre. El 1900 es va traslladar des de Normandia a París, on va estudiar per un temps a l'Académie Humbert, a la que també assistien Francis Picabia i Marie Laurencin, i es va iniciar artísticament en la pintura de paisatge. A la capital francesa va tenir l'oportunitat de conèixer l'obra d'André Derain i Henri Matisse al Salon d'Automne de 1905. Va passar l'estiu de 1906 a Anvers, amb Othon Friesz, i a la tardor d'aquest mateix any va encaminar els seus passos a L'Estaque, a la recerca de les petjades de Cézanne. Allà, la seva paleta es va anar fent més brillant contagiat pels joves fauves, amb els qui va exposar al Salon des Indépendants de 1907. Aquest mateix any va conèixer a el marxant Daniel-Henry Kahnweiler i, a través de Guillaume Apollinaire, a Pablo Picasso. La contemplació de Les Demoiselles d'Avignon , va canviar el rumb de la seva pintura. Des d'aquell moment fins el 1914, Picasso i Braque van treballar en estreta col·laboració i van establir les bases del nou llenguatge cubista.

Cap a 1912, per intentar evitar la pèrdua de contacte amb el món visible en què havia derivat el cubisme, Braque va començar a pintar algunes zones en trompe l'oeil imitant el marbre o la fusta i rescatant l'ofici de pintor-decorador que havia après del seu pare. Més tard, va fer un pas més a l'enganxar en les seves composicions etiquetes, trossos de paper pintat o retalls de diari reals. Aquests papiers collés es van convertir en una altra de les revolucionàries novetats introduïdes per Braque i Picasso en l'art modern.

Mobilitzat durant la guerra el van ferir al cap, igual que a Apollinaire, encara que sense les tràgiques conseqüències que va tenir en el cas del seu amic. Fins a la dècada de 1940 es va mantenir fidel a l'estètica cubista, encara que molt més suavitzada tant en les seves formes com en el seu colorit.

En els seus quadres dels Ateliers , que van centrar la seva producció pictòrica de la fi de la seva vida, va fer una recapitulació dels seus temes preferits. Amb ells Braque va arribar un dels punts àlgids de la seva carrera.

Font principal del text: Museo Nacional Thyssen-Bornemisza

Comparteix

Comparteix a Facebook
Tuiteja

Aquest lloc web fa servir galetes pròpies i de tercers per a la seva navegació i personalització (pots llegir sobre la nostra política de galetes aquí). Si utilitzes aquest lloc web, se sobreentén que acceptes el seu ús. Pots tancar aquest missatge clicant la galeta.