Diderot! art i accions artístiques

Telèfon
+34 615 567 243
Correu-e
box@diderot.info
ca
es

BETA

Oli Quai de la Gare

Obres

Fitxa de l'obra Quai de la Gare

imatge de Quai de la Gare
Quai de la Gare 1934

Comentari de l'obra Quai de la Gare

El 1933 Amat fa el primer dels seus viatges a París. Quan torna, ell, la seva pintura, no tornarà a ser mai més la mateixa. El record del seu admirat Mir es difumina absolutament. L’any següent hi torna a anar i el desembre presenta a La Pinacoteca -la important galeria del Passeig de Gràcia de Barcelona- un conjunt de vint-i-sis teles, de les quals vuit són de París. Una d’elles, Quai de la Gare. Amat aconsegueix cridar l’atenció, fins i tot la dels crítics que li eren més esquerps. “La paleta d’Amat és, en general, més sorprenent en els acords en gris que quan empra gammes estridents”, va dir Rafael Benet. “El realisme d’Amat es tan profund que inclús ha arribat a assimilar el cel de París, aquell cel gris-blau que va fer plorar més d’una vegada a Baudelaire”, afegí Miquel Utrillo.

Els dos parlen del gris de París, un gris omnipresent i impenetrable que es percep límpidament i amb subtilíssims matisos a Quai de la Gare. No és una qüestió menor: aquest color esdevindria un dels principals motors del canvi –definitiu- en la pintura d’Amat.

- Miquel-Àngel Codes Luna

Dades de l'obra Quai de la Gare

Autor
Josep AMAT (Barcelona, 1901 - 1991)
Títol
Quai de la Gare
Datació
1934
Mides
60 x 73 cm
Tècnica
oli
Suport
tela
Firma
"J. AMAT". Angle inferior esquerre.
Ubicació
Museo Thyssen-Bornemisza (Madrid)
Reproduïda a
Miquel-Àngel CODES LUNA, 2016, p. 23
Exposicions
2016. Paris. Centre d'Études Catalanes. "Amat à Paris"

Comparteix

Comparteix a Facebook
Tuiteja

Llibreria:

Aquest lloc web fa servir galetes pròpies i de tercers per a la seva navegació i personalització (pots llegir sobre la nostra política de galetes aquí). Si utilitzes aquest lloc web, se sobreentén que acceptes el seu ús. Pots tancar aquest missatge clicant la galeta.